2011. július 23., szombat

A sötétség szépsége - Prológus


Naplójegyzet: 1492. február 02.


Már napok óta csak szaladni és szaladni akartam az erdő legsötétebb lombjai között. Oda, ahová nem tört be se napfény, se eső. Azt hittem, megváltás lesz számomra a száműzetés. Hisz’ a tény, hogy kitaszítottak otthonomból, árnyékként borult rám hazámban. Otromba szavak fogadtak, akárhová érkeztem. Nem bírtam tovább… Elhagytam országom határait, hogy egy közeli helyen, Angliában kezdjem el új életemet, ahol senki nem ismeri nevemet. Katerina Petrova… otthonomban ezt a nevet már szégyellték említeni. Szégyent hoztam hazámra és atyámra a törvénytelen gyermekemmel. Hiszen oly’ fiatal vagyok még és hajadon is. Megbélyegeztek… szajhának tituláltak. Pedig nem szabadott volna kitudódnia a gyermekem voltának.
Anglia tárt karokkal várt rám. Nem csúfította se zivatar, se felhő.
És mégis… ridegséggel fogadott engem. Nem az ország, nem az emberek, hanem a tény, miszerint egyedül vagyok képtelen tölteni minden napomat. Amíg nem jöttek Ők…
Átlagos férfiaknak látszottak, átlagos testvéreknek. Kapcsolatukból áradt a békesség és a nyugalom. Aztán váratlanul történt… hogy apjuk saját birtokára hívott…
                       


Fújt a szél, faágak csapkodták az ablakot. A szobában egy gyertya égett, az is haloványan pislákolt már, hiszen jócskán elmúlt már éjfél és eljött az alvás ideje.
Egy fiatal lány akkor állt fel az íróasztalától és naplóját nyitva hagyva sétált az ágya irányába.
Pacsuliillat töltötte be a szoba minden egyes zugát, így bontotta le magáról selyemköpenyét és készült ágyba bújni. Elfújta hát a gyertyát, meleg takarója alá bújt és lehunyta szemeit.
Viszont nem tudott álomba szenderülni. Odakintről zaj ütötte meg fülét. Szolgálók halk fecsegése és néhány hangfoszlány a beszélgetésből.
 - Ha az uraságok megérkeznek, bizonyára nem veszik jó néven, hogy apjuk egy nevetlen senkit hozott erre a birtokra – áradt be a susmutolás a szobaajtó alatt. – Hisz’ tudod, milyenek is ők…
 - Ne ártsd bele magad más dolgába, lányom! Isten irgalmazza azt a szegény kislányt, ha Klaus és Elijah úrfiak visszatérnek!

A véleményekért nem harapok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése